Insight Events turns every event into a memorable success

When the event management company Insight Events appeared on the market in 2015, it quickly established itself as a generator of creative ideas that are precisely planned and impeccably realised. The company organises and realises conferences, congresses, product launches, gala dinners and hybrid events, among other things – everything a business needs to prosper in our dynamic times. The creativity of Insight Events also stands out with its focus on a little developed niche – organisation of incentive trips for corporate clients. Elena Racheva, co-founder of Insight Events, is one of the people responsible for its success.
What does an effective event look like in 2025?
The effective event achieves its goals and satisfies both the client and their guests.
The most important part of event planning is the initial talk with the client to clarify their goal and expectations. These are crucial for choosing the event's location, concept and everything else. The next step is getting to know the target audience so that we can adapt the event's content to ensure the participants' engagement.
Last, but not least, the effective event should run smoothly from the planning to the realisation phase, which goes hand-in-hand with impeccable logistics and full dedication from us. Being organised, delegating and balancing, and also paying attention to all the details are a must.
What is the biggest challenge you have faced as the manager of Insight Events?
In our business the human factor is everything. Our success is built on the strong, united and loyal team. A team that builds stable relationships with the clients. A team that is creative and yet knows how to plan, communicate and manage the projects from start to finish.
Building such a team has always been a huge challenge for me – overcoming this requires trust, patience, open communication and lots of perseverance. The people working at Insight Events are our greatest strength. Most of them have been with us from day one. In the past 3-4 years we expanded, so we hired new people who should blend with our team. This, too, can become a challenge. All of us have our own individuality – our peculiarities, if you want to. What matters is to accept one another as we are.
Why did you decide to offer incentive travel in Bulgaria?
I believe that Bulgaria is a wonderful country that has a lot to show. The trips that we offer are again targeted towards corporate clients and aim to award, motivate and inspire the most valuable assets of any company – the people. The condition of the infrastructure in our country can definitely improve, but the pros still outweigh the cons. Moreover, Bulgaria is still a relatively less explored and less known destination. I believe that the future of this type of tourism is bright, particularly as the country is now much more open to the world. This includes regular direct flights to many cities in Europe, and from there – to other continents. New hotels and accommodation options, and a product that is good value for money. Here we have so many things at one place – history, culture, sea, mountains, wine, food.
Елена Рачева: Идеи, които работят
Insight Events превръща всяко събитие в запомнящ се успех
Когато компанията за събитиен мениджмънт Insight Events се появи на пазара през 2015 г., тя бързо се утвърди като генератор на креативни идеи, които са планирани прецизно и изпълнени безупречно. Компанията организира и реализира конференции, конгреси, представяния на продукти, гала вечери, хибридни събития и други – всичко, необходимо на един бизнес, за да просперира в съвременната динамична среда. Креативността на Insight Events се откроява и в нейния фокус върху една слабо развита ниша – организация на вдъхновяващи пътувания из България за корпоративни клиенти. Елена Рачева, съосновател на Insight Events, е един от хората, отговорни за нейния успех.
Как изглежда ефективното събитие през 2025 г.?
Eфективното събитие е това, което постига целите си и оставя и клиента, и гостите му доволни.
Най-важната част от планирането на всяко събитие е първоначалният разговор с клиента за определяне на целта и очакванията. От това зависят локацията, концепцията и всичко останало. Следващата стъпка е да се опознае целевата аудитория, за да адаптираме съдържанието на събитието така, че участниците да останат ангажирани.
Не на последно място, ефективното събитие трябва да протича гладко от планирането до реализацията, а това върви с безупречна логистика и отдаденост от наша страна. Изисква се много организираност, делегиране и баланс, и внимание към детайлите.
Кое е най-голямото предизвикателство, с което сте се срещала като мениджър на Insight Events?
В нашия бизнес най-важен е човешкият фактор. Успехът ни се гради на силен, сплотен и лоялен екип. Екип, който изгражда стабилни взаимоотношения с клиентите. Екип, който е креативен, и същевременно умее да планира, да комуникира и да управлява проектите си от начало до край.
Изграждането на такъв екип винаги е било голямо предизвикателство за мен – преодоляването му изисква доверие, търпение, открита комуникация и много, много постоянство. Хората, които работят в Insight Events, са най-голямата ни сила. Повечето са с нас от самото начало. През последните 3-4 години пораснахме много и това наложи нови попълнения в екипа ни, които трябва да се впишат в него. Това също може да се окаже предизвикателство. Всички си имаме своята индивидуалност – своите странности, ако щете. Важното е да се приемаме.
Защо решихте да предлагате вдъхновяващи пътувания в България?
Считам, че България е една прекрасна страна, която има какво да покаже. Пътуванията, които предлагаме, са отново ориентирани към корпоративни клиенти и са предназначени да възнаградят, мотивират и вдъхновят най-ценните активи на всяка фирма – хората. Има още какво да се желае от състонието на инфраструктурата в страната ни, но плюсовете определено са повече. Освен това България все още е сравнително неизследвана, неразучена дестинация. Според мен има много бъдеще в този тип туризъм, предвид, че вече сме доста по-отворени към света. Това включва редовни директни полети до голям брой градове в Европа – а от там и до други континенти. Нови хотели и места за настаняване, добро съотношение цена/качество на продукта. Тук имаме толкова много дадености на едно – история, култура, море, планина, вино, храна.
-
COMMENTING RULES
Commenting on www.vagabond.bg
Vagabond Media Ltd requires you to submit a valid email to comment on www.vagabond.bg to secure that you are not a bot or a spammer. Learn more on how the company manages your personal information on our Privacy Policy. By filling the comment form you declare that you will not use www.vagabond.bg for the purpose of violating the laws of the Republic of Bulgaria. When commenting on www.vagabond.bg please observe some simple rules. You must avoid sexually explicit language and racist, vulgar, religiously intolerant or obscene comments aiming to insult Vagabond Media Ltd, other companies, countries, nationalities, confessions or authors of postings and/or other comments. Do not post spam. Write in English. Unsolicited commercial messages, obscene postings and personal attacks will be removed without notice. The comments will be moderated and may take some time to appear on www.vagabond.bg.
Add new comment